본문 바로가기

IT & Insight/IT News

새로운 트위터의 광고 방식

이 기사는 트위터가 사용자들의 검색 내용을 바탕으로 광고를 하는 방식을 실행한다는 내용을 다루고 있습니다. 여태까지 트위터는 사용자의 소셜 네트워크를 바탕으로 한 광고를 해왔습니다. 검색 내용을 바탕으로 한 광고는 이미 많이 사용되고 있지만 트위터는 Do Not Track 기능을 지원합니다. 이로 인해 사용자들이 광고를 차단할 수 있는 선택권을 제공합니다. 페이스북의 경우 광고가 너무 많아 사람들이 불편해 하는 경우가 종종 있는데 트위터의 경우는 어떤 결과를 보일 지 궁금해 집니다.


#


Twitter to target ads based on your browsing history, but will support Do Not Track opt-out 

Don't miss stories Follow The Verge








Though Twitter is one of the few companies that lets its users opt out of browser tracking, the social network is gearing up to deliver advertisements based on that very technology and more. Twitter says that it'll soon begin delivering sponsored tweets within the United States that are based on what its users do elsewhere on the web, such as where they frequent and what newsletters they subscribe to — a company could even promote tweets only to users who subscribe to their emails. Twitter hopes that users will find the targeted ads more useful than its standard sponsored tweets, which are usually delivered based on who a user follows within the social network.

The ads are new to Twitter, but they're far from new to the web. Facebook has been tracking users to deliver targeted advertisements for some time now , also combining information from its own network to make them even more specific.Because Twitter supports Do Not Track — a browser option that tells certain websites not to gather information on you — its users will be able to avoid those ads altogether if they choose. The ads will be enabled by default, but Twitter's willingness to consider user privacy has still earned it the Electronic Frontier Foundation's praises , even in light of the move. For now Twitter is calling ads an "experiment," likely as it gauges both the efficiency of the change, and how its users react.

http://www.theverge.com/2013/7/3/4491376/twitter-enabling-targeted-advertising-but-allows-do-not-track?utm_medium=referral&utm_source=pulsenews





 

'IT & Insight > IT News' 카테고리의 다른 글

Crowdsourcing 의 사용  (0) 2013.07.05
애플의 또 다른 시도  (0) 2013.07.04
인스타그램의 다양한 활용  (0) 2013.07.03
큐레이션 커머스, 결국 아이덴티티 싸움  (0) 2013.07.03
아이폰 5S 9월 20일 출시  (0) 2013.07.02