수십년 동안 텔레비전이 우리가 가장 많이 사용하는 미디어 였습니다. 하지만 컴퓨터와 스마트폰의 등장으로 점점 텔레비전 사용 시간은 줄어들었죠. 조사기관인 eMarketer 에 따르면 2013년에 미국 성인들은 텔레비전 보다 컴퓨터와 스마트폰을 더 많이 쓰게 될 것이라고 합니다. 이러한 조사 결과는 우리의 생활 패턴이 확실히 전통 미디어를 떠나 새로운 미디어로 넘어간 것을 뜻합니다. 물론 텔레비전이 차지하는 비중이 작은 것은 아니지만 점점 커지는 스마트폰이나 컴퓨터의 비중은 마케팅을 하는 여러 회사들이 좀 더 연구해봐야 할 것입니다.
#
This year, Americans will spend one hour each on phones AND tablets
by Jolie O'DellAugust 2, 2013
Terms like “couch potato” and “boob tube” are going to become obsolete someday soon, right up there with “cat’s pajamas” and “gum up the works.”
In 2013, American adults will spend more time on digital devices than they’ll spend watching television.
According to research firm eMarketer, the average Jane will use about 5 hours of her time each day to absorb media online: to browse Facebook, play Plants v. Zombies, get lost in Buzzfeed posts, Google “psoriasis,” and indulge her every online, desktop, mobile, and tablet-based whim. Meanwhile, she’ll spend a mere 4 hours and 31 minutes watching TV, mostly DVR’d NFL playoffs and Big Bang Theory reruns. Average Jane is the coolest.
Compare that to 2010, when Average Jane spent only 3 hours and 14 minutes online and 4 hours and 34 minutes watching TV (and almost a full hour reading InStyle and other print material).
Interestingly, Jane splits her time in half between her laptop (around 2 hours and 30 minutes per day) and her mobile devices (2 hours and 21 minutes). And when it comes to tablet versus smartphone, Jane clocks about one hour on each. This is pretty much in line with recent research from Experian showing that Jane was spending around 58 minutes per day on her smartphone.
'IT & Insight > IT News' 카테고리의 다른 글
신문의 미래 (0) | 2013.08.06 |
---|---|
광고 또 광고 (0) | 2013.08.05 |
홀로그램을 통해 미래를 상상해보기!! (0) | 2013.08.01 |
생각만으로 움직임을 조작하다 (0) | 2013.08.01 |
클라우드 기술의 끝은 어디일까요? (0) | 2013.07.31 |