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IT & Insight/IT News

광고 또 광고

요즘 페이스북 광고 때문에 사람들이 불만이 많습니다. 블룸버그의 정보통에 의하면 페이스북이 마케터들이 직접 광고를 뉴스피드에 띄울 수 있게 할 예정이라고 합니다. 과연 이러한 움직임이 유저들에게 어떤 반응을 일으킬 지 궁금합니다. 현재로는 페이스북을 대체할 만한 SNS 가 딱히 없는 현실입니다. 이미 가장 많은 유저를 가지고 있는 SNS인 페이스북을 사람들이 쉽게 포기할 수 있을까요? 또한 SNS의 특성상 광고로 이익을 내는 모델은 필수 입니다. 페이스북이란 거대한 무료 SNS를 쓰기 위해 많은 사람들은 광고 정도는 그냥 참고 써야지하고 쓸 수도 있습니다. 여러분은 어떤가요? 광고를 참고 쓰실 건가요 아니면 돈을 조금 받더라도 광고 없고 개인정보보호가 강환된 페이스북을 선호하시나요?


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Using Facebook is about to get a lot more annoying

4:20 PM

It was only a matter of time before Facebook started bringing auto-play ads into users’ news feeds. Unnamed sources tell Bloomberg that Facebook will start letting marketers “buy their way directly” into Facebook users’ feeds “with a 15-second pitch” that will cost them between $1 million to $2.5 million per day to buy. Bloomberg’s sources say that “the commercials will initially be sold on a full-day basis and can only be targeted to users based on age and gender” and that “Facebook members won’t see a spot more than three times in a given day.” Facebook CEO Mark Zuckerberg has pushed back the timetable for when the new ads will launch because he wants to make sure that they don’t degrade users’ experience on the site,Bloomberg’s sources say.

http://bgr.com/2013/07/30/facebook-15-second-video-ads/